Kingspan - Storbritanniens Business Superbrand

Datum: 5 Jun 2019

Kingspan kan stolt meddela att de under 2019 har de blivit utsedda till Business Superbrand för sjunde året i rad!

Sedan 2001 har Business Superbrands-undersökningen granskat uppfattningen i ett brett utbud av varumärken i Storbritannien. Årets undersökning utvärderade nästan 1600 varumärken i 63 olika kategorier, från "Bokföring och företagstjänster" till "Avfallshantering och återvinning". Endast de mest väl ansedda varumärkena från varje kategori tilldelas Superbrand-status.

Kingspan-gruppens globala chef för marknadsföring, Siobhan O’Dwyer, kommenterade det prestigefyllda priset:

Vi är väldigt stolta som företag över vårt hängivna och hårt arbetande team som varit nyckeln till att vi upprätthållit vår Superbrand-status i ytterligare ett år. Kingspan fortsätter vara en pionjär inom hållbara produkter samt teknologier. Ryktet som Kingspan har att konsekvent leverera kvalitet och innovation fortsätter därmed att växa. Kingspan-kulturen handlar om att investera i framtiden och möta dagens utmaningar med högpresterande produkter, innovativa strategier och teknisk expertis. Vårt varumärke står för kvalitetsservice, företagsansvar och strävar efter att alltid vara enastående. Superbrand-statusen är ett erkännande av detta åtagande.
The Center for Brand Analysis (TCBA) ledde forskningsprocessen i samarbete med Dynata, ett av världens ledande företag inom dataforskning. Den består av en röstningsprocess som 2500 brittiska yrkesverksamma deltar i, kompletterad av ett expertråd som består av 24 ledande marknadsföringschefer inom business-to-business.

Alla väljare blev ombedda att bedöma varumärkena utefter tre centrala faktorer för ett Superbrand: kvalitet, tillförlitlighet och distinktion. Dessutom influeras individers varumärkesuppfattning och röstning också av en rad olika kort- och långsiktiga faktorer. Så som från varumärkets nuvarande profil till dess senaste marknadsaktiviteter och senaste produkt- och tjänsteutvecklingar, vilket ger en helhetssyn av hur varumärkena just nu uppfattas.

Ordförande för Superbrands och VD för The Centre for Brand Analysis (TCBA), Stephen Cheliotis kommenterade:

I oförutsägbara tider har väl ansedda företag med gott rykte en fördel över konkurrenter med svagare varumärken, vilket ger större skydd mot kortvarig instabilitet i marknaden. Att uppfattas av köpare och påverkare som ett ledande Superbrand-företag är en positiv affärssignal och ett erkännande av det hårda arbetet och engagemanget hos de anställda i varje företag som uppnår Superbrand-status.

Referensprojekt från Kingspan AB

NKS - Nya Karolinska Solna

NKS - Nya Karolinska Solna

Nybyggnad | Solna | 0,5-4 mdkr

Nybyggnad av sjukhus/lasarett som består av en byggnad i Solna. Själva byggna...

Få nyheter om byggmaterial & produkter - direkt i inkorgen


Genom att surfa vidare på vår hemsida och använda våra tjänster så godkänner du till att vi samlar in data om dina besök.
Läs mer...

OK, jag förstår