Om att bli en vinnare i och efter tuffa tider

Datum: 30 Jun 2023

Hur du agerar eller inte agerar, vad du stoppar in i form av marknadsföring och säljfrämjande insatser i lågkonjunktur, påverkar i hög utsträckning sedan vad du får ut då det vänder igen och det blir högkonjunktur. Det är såväl forskning, experter och ny AI överens om.

Väldigt förenklat handlar det om förmågan att anpassa sig till den rådande situationen på bästa, smartaste sätt för att komma ut som vinnare när det vänder. För det vänder. För att inte bara lösryckt sammanställa en och en källa, ett och ett citat från forskningen och erfarenheterna har vi valt att inleda med en förenklad, generaliserande modell som ska sammanfatta allt. Vi inleder med den ABC-modellen för att därefter gå igenom vilken forskning och vilka källor som ligger till grund för modellen - då via citat från A, B, C och ända till Ö

Gäller det här dig och ditt företag?

JA. För även om varje företags situation är unik, och analys och agerande såklart måste anpassas därefter, så kan alla företag ändå lära något av den forskning och de erfarenheter som finns samlade.

Räcker det att tänka logiskt?
Ställ dig själv dessa frågor:

 

  • Ökar eller minskar konkurrensen om kunderna i tuffare tider och lågkonjunktur?
  • Om du och dina konkurrenter slåss om en allt mindre marknad…
  • Då borde väl vikten av att faktiskt både ha koll på den marknaden, att marknadsföra sig mot den marknaden och att investera i säljfrämjan de insatser mot den marknaden att öka?
  • Lösningen borde väl logiskt tänkt inte ligga i att dra ner på säljfrämjande marknadsinsatser?

 

Ladda ner ABC-rapporten kostnadsfritt här.



Få nyheter om byggmaterial & produkter - direkt i inkorgen


Genom att surfa vidare på vår hemsida och använda våra tjänster så godkänner du till att vi samlar in data om dina besök.
Läs mer...

OK, jag förstår